onsdag 7 december 2011

Hoppträningen igår !

Tänkte berätta lite om hoppträningen igår !
Eftersom de va så halt ute & Sessan brukar krångla när vi lastar henne så började vi lasta kvart i 7. Kvart i 7 stod hon i transporten färdig & klar att åka. Hon gick direkt in, självklart. Där fick man för att man tänkte vara ute i god tid för en gångs skull. Men de va bara att åka till ridskolan, hon kan ju inte stå i transporten hur länge som helst! :S

När vi kom dit så band jag upp henne i stallgången & sen gick jag. Kom tillbaka 40 minuter senare och där stod hon som ett fån och undrade vad jag hade hållt hus, haha min prinsessa de ;)

Började sadla henne ich hon va sur som satan ?! Jävla PMS häst ungefär, tränsade henne & gick in i ridhuset. Piggare än piggast här kommer jag ! xd

Det gick superbra, galoppen i början gick att diskutera... men annars skötte hon sig, vart 7 ekipage inklämda i ridhuset, alla hästar gick olika fort, dvs min lilla racerhäst fick trava 2 steg sen bryta av för att vi kom in i röven på en annan häst xd
Men sen när vi börja hoppa gick de bättre. Om jag ska förklara på ett konstigt sätt såg det ut såhär :

Diana: lugn nu sessan, de kommer ett hinder du kan inte springa hur fort som helst!
Sessan: oh kolla snygg kille i taket *drar upp huvudet och rusar*
Dianah: hästfan !!!!
ungefär sånna diskussioner hade jag & sessan igår xd
Sen i slutet fick vi välja ett av dom hindren vi hoppade innan och så om vi ville så höjde eller sänkte vår ridlärare de hindret vi ville hoppa. Och jag va först och jag bah höj lite, hon höjde, jag bah men nej, lite till. Då  höjde hon igen och jag bara men nej höj ännu mer !!
Sen höll vi på så tills jag tyckte att de va lagom högt, då hoppa jag, Sessan stanna första gången, jag tappa ena stigbygeln & de va nära att jag ramla av, men jag föll aldrig ;)
Jag gjorde en volt &  kom på de igen, och då hoppa hon skit fint !

Anledningen till att hon stanna va något sånt här tror vi :
Sessan: yes högt hinder nu kör vi!
Diana: Lugn sessan, lugn.
Sessan: *tvärnit* jävlar, trodde inte att de va så högt.

Typ nått sånt va de ;)
Vi mätte i slutet & hindret låg på 120 cm... xd haha
jag LOVADE mamma, DYRT OCH HELIGT. Jag ska inte hoppa en enda cm över 80 fören jag haft henne i MINST 4 månader. HAHAHA ja eller hur ;)  klämmer över ett hinder 120 efter 3 veckor xd haha
jaja, kul va de iaf ;) det tyckte både jag och sessan, mamma satt uppe  fikarummet & när jag ställt mig så dom andra skulle hoppa så kolla jag upp mot mamma och gjorde världens flin och hon typ satte upp fingret mot mig xd haha Sen sa hon även till Lisa efter lektionen att hon hade sagt till Stefan :
Va de nu jag skulle sluta kolla
Och alla bara as garva xd
men de va skit kul iaf & de jag blev förvånad över va att Sessan inte ens va svettig, trots att jag red henne ganska hårt :s  Men de e ju bara bra !
Emelie och/eller Linda skulle följt med igår och fotat, men det blev inte så, lite synd faktist när jag tog såpass högt, dels hade jag velat se hur de såg ut när hon stanna & dels hur de såg ut när hon hoppa ;D
Men nu ska jag sluta babbla xd oj shit vilket långt inlägg xd haha

Något sånt där såg de ut när hon kärde upp huvudet, fast hon kärde upp de mycke längre så de blir till att använda martingal på henne när jag hoppar henne, vare sig jag vill eller inte :/ 
Ska även prova en annan hjälptygel i dressyren, får se, det är ju värt att prova.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar