lördag 26 november 2011

Susanna Ström

Aldrig någonsin har jag varit gladare att få kalla dig min bästa vän, 
Min syster.
Den som alltid ställer upp i alla lägen, 
Dygnet runt.
Oavsett vad det gäller, 
Så finns du alltid där för mig. 
Vi har bråkat. 
En gång rejält. 
En dag i Paris. 
Vi stod längst upp i en jätte hög byggnad. 
I var sin ände. 
Tänkte samma sak. 
Att hoppa. 
Att försvinna. 
Hade du hoppat först, 
Hade jag hoppat efter. 
Utan tvekan. 
Vi stod där i varsin ände och tänkte hoppa. 
Men något drog mig tillbaka. 
Det va du. 
Jag kände att det där var ytterligare ett värdelöst bråk. 
Precis som alla andra gånger vi bråkat. 
Vi klarar inte att vara sura på varandra mer än högst 1 timme. 
Sen är allt som vanligt igen. 
Vi va tightare än någonsin den resan. 
När jag låg och grät, 
Då va de du som tröstade mig. 
När jag sa att jag ville ta livet av mig, 
Då va de du som stoppade mig. 
En kram från dig, 
Kan göra mig varm ända in till hjärtat. 
Att veta att du mår bra, 
Kan få mig att sova på natten.
Att få se dig le, 
Gör mig lycklig. 
Att få se dig gråta, 
Krossar mig. 
Att se dig tänka på ****** , 
Önskar att jag kunde göra ngt åt det.
Att se dig ledsen, 
Ja, 
De finns inte ens i min värld. 

Jag älskar dig nu och förevigt min kära syster Susanna Ström :*




1 kommentar:

  1. awww gråter!<3
    älskar dej med!!!!!!!<3

    men varför i helvete ta så fula bilder?
    + nu fick du mej att tänka på ****

    SvaraRadera