söndag 27 november 2011

Träningshoppning.

Gick hyffsat bra, kunde gått bättre. Men jag kan inte kräva för mycke. Har bara haft henne i 1,5 vecka oxå. Så jag är ganska nöjd. Andra gången hon är i det ridhuset & första gången hon hoppar dom hindren. Framhoppningen i 60 cm klassen tog jag på 1 an & 2 an så jag vet att jag får en bra start sen lixom ;)
Jag hoppa fram & sen tog banan. Vägrade 3 gånger på 3:an... Typiskt. Annars gick de ganska bra, låg i kurvorna, men fick henne hyffsat lugn mellan hindren ändå.
Sen framhoppningen på 70 cm klassen tog jag på 3 an & 4 an eftersom de va en ganska konstig sväng emellan dom, och sen så vägrade hon på 3:an på 60 så jag tyckte de va bra.
Hon hoppa jätte fint, med god marginal på dom. Sen hoppa jag banan. Gick jätte bra, lugn och lyssnade väldigt bra. Men på 5an fick hon inte riktigt med sig vänstra bakbenet ordentligt så där drog hon med sig den bakre bommen & hinderstödet xd
Jag bröt av till trav men fortsatte hoppa banan, tog de lugnt det sista. När jag hoppat klart släppte jag henne på långa tyglar & hon haltade pyttelite på vänsterbak. Så när jag kom hem så gick jag lite med henne men då va de inget, antagligen hade hon bara fått en enkelstöt! ;)
vet ju själv hur länge man går och gnäller & klagar när man får en enkelstöt xd


Ni får en bild på mig & min prinsessa från provridningen ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar